Magas vércukorszint diéta, Cukorbeteg étrend és cukorbeteg diéta - Cukorbetegközpont

Magas vércukor szintet csökkentő diéta

Érdekel hogyan tudod megőrizni testi-lelki egészséged? Nézz magas vércukorszint diéta a Nők Lapja Egészség Oldalán!

magas vércukorszint diéta

Az egészséges vércukorszint literenként 5,5 millimol, vagy annál kevesebb. Cukorbetegségről akkor beszélünk, ha ez az érték 7 fölött van.

Nem is kevesen a kettő közötti keskeny sávban, a cukorbetegség előszobájában fogyjon gyorsan 10 kilót. Akinél magas vércukorszint diéta orvos kimutatja a megemelkedett vércukorszintet, annak a statisztikai számítások szerint öt éven belül ötvenszázalékos kockázattal válhat cukorbeteggé, magas vércukorszint diéta korlátozásokat kell betartania, szövődményeket és mellékhatásokat kell elviselnie.

Ám ha odafigyel az első jelre, változtat az étrendjén és a szokásain, megelőzheti a nagyobb bajt.

10 étel, ami természetesen csökkenti a vércukorszintet

Jobb ezért intő jelnek tekinteni a magas vércukorszintet, amely arra figyelmeztet, hogy itt az idő a magas vércukorszint diéta Mindez persze csak a kettes típusú cukorbetegségre igaz, melyet régen időskori formának is neveztek, és amely komoly összefüggésben van az életmóddal. Ebben a szakaszban a vércukorszint már magasabb, de még nem annyira, hogy az cukorbetegséget jelezne.

Azonban nem szabad legyinteni már erre sem, mert a kutatások szerint már az enyhén emelkedett vércukorszint is maradandó károsodást okozhat a szervezetben, főleg a szív- és érrendszerben, így nem kétséges, hogy minél hamarabb be kell vezetni azokat az életmódbeli változtatásokat, amelyek segítenek a vércukorszint helyreállításában.

magas vércukorszint diéta

Ezzel ugyanis későbbre halasztható, vagy egyes esetekben teljesen kivédhető a valódi cukorbetegség kialakulása. A legfontosabb a megfelelő táplálkozás és a rendszeres mozgás. Napi harminc perc aktív testmozgás és a testsúly öt-tíz százalékos csökkentése közel hatvan százalékkal csökkentheti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát! Nem lesz szükség követhetetlen, bonyolult dolgokra, csak az egészséges életmód és étkezés alapszabályainak betartására.

A nyereség nemcsak az alacsonyabb vércukorszint lesz, hanem egészségesebb, aktívabb, hosszabb élet is.

Kapcsolódó cikkünk

És lehet, hogy a végén még hálás is lesz azért, hogy az orvos időben figyelmeztetett. Ezt válaszd! Szénhidrát: Pékáru, gabona Elsősorban teljes kiőrlésű, magvakkal, korpával dúsított kenyereket érdemes enni, melyekből lassabban szívódik fel a cukor.

magas vércukorszint diéta

Emellett barna rizst, cukrozatlan müzlit, zabpelyhet is szabad fogyasztani. Hús, magas vércukorszint diéta A testsúly csökkentése érdekében részesítsd előnyben a sovány felvágottakat gépsonka, sonka- szalámi, pulykasonka, aszpikos készítmények. A húsok közül bőr nélkül fogyaszd a csirkét, a pulykát, a sertés- és marhahúsok közül pedig válaszd a soványabb részeket.

magas vércukorszint diéta

Kerüld a szalonnát, a császárhúst, a tepertőt, a zsíros kolbászokat és a téliszalámit. Zöldségek, főzelékfélék, gyümölcsök: Ezek alkotják az étrend alapját. Nyersen, köretként, salátának is felhasználhatod ezeket, így a fogyást is segítik. Egyél minél több gyümölcsöt is, így kiválthatod az édességeket — de jó tudni, hogy a szőlőnek, datolyának, ananásznak, fügének és minden aszalt gyümölcsnek magas a szénhidráttartalma, ezért ezeket célszerű korlátozni.

Étkezési tanácsok a cukorbetegség elkerüléséhez

Spórold ki a veszélyeset! Vagdaltak készítésekor sovány húsrészeket használj, lazításhoz zsemle helyett korpás kenyeret,búza- vagy zabkorpát. Köretként sűrített vagy sűrítés nélküli főzelékek szerepeljenek, burgonya, rizs inkább fél adagban, kiegészítve nagy adag salátával vagy párolt zöldséggel. Rántáshoz kevesebb olajat és rostban gazdag Graham-lisztet, habaráshoz pedig csökkentett zsírtartalmú tejfölt, kefirt, joghurtot használj.

Tízóraira, uzsonnára főleg gyümölcsöt, salátát egyél. Bő zsírban sütés helyett válaszd a zsírszegény sütési módokat alufólia, teflon, sütőzacskó, gőz- pároló, grillezés.

Prediabétesz diéta: mit együnk, ha több a cukrunk a kelleténél?

Ide tartozik például a zöldpaprika, a retek, a paradicsom, az uborka, a fejes saláta, a fokhagyma, a gomba, magas vércukorszint diéta karalábé, a karfiol, a brokkoli, a cukkini, a patisszon, a padlizsán, a kelbimbó, a kelkáposzta, a kínai kel, a káposzta, a paraj, a petrezselyem, a spárga, a tök, a vöröshagyma, a póréhagyma, a sóska, a zeller, a zöldbab, a cukor nélkül készített cékla, a csalamádé, a magas vércukorszint diéta.

A búzakorpa, zabkorpa főként emészthetetlen rostokat tartalmaz, ezért a vércukorszintet nem emelik, így érdemes naponta enni belőlük!

A burgonyából, rizsből készült köreteket magas szénhidráttartalmuk miatt ritkábban fogyasszuk.

5 módszer az inzulinrezisztencia csökkentésére - Bevezetés

A száraz hüvelyesek is jól beilleszthetők az étrendbe, keményítőtartalmuk mellett rosttartalmuk is jelentős, így kevésbé emelik a vércukorszintet. Az étrend gerincét az alacsony szénhidrát- és magas rosttartalmú zöldségek, valamint a teljes kiőrlésű gabonafélék és a belőlük készült kenyerek, tészták alkossák.

magas vércukorszint diéta

A naponta elfogyasztható szénhidrátmennyiséget célszerű elosztani több, öt-hat étkezésre, hogy elkerülje a vércukorszint ingadozását. Okosabb mellőzni a vércukrot gyorsan megemelő cukros üdítőket, szörpöket, cukorral vagy mézzel ízesített teát, lekvárokat, édességeket. Az édes íz pótlására jól használhatók a mesterséges édesítőszerek, melyek egyre bővülő választékban állnak rendelkezésünkre.

Jó tudni, hogy a gyümölcsök, a tej, a savanyított tejtermékek szintén tartalmaznak természetes formában cukrokat, így ezek csak korlátozott mennyiségben fogyaszthatók. A szőlő, a banán és az aszalt gyümölcsök nagyon magas szénhidráttartalmúak, így fogyasztásukat nem javasolják.

Lásd még