Fogyni aludni kevesebbet

fogyni aludni kevesebbet

Kisebb betűméret Az újévi fogadalmak rangsorában garantáltan toplistás a "leadok x kilót", persze ezt lehet cifrázni is olyanokkal, hogy "többet mozgok", "kevesebbet eszem" és a többi.

Ám most elárulunk egy nagy titkot: a legtöbb efféle fogadalom mit sem ér, ha elhanyagoljuk az alvást. Küzdhetünk akármennyit a kalóriákkal, a sporttal, a tutibiztos fogyókúra-módszerekkel, ha nem alszunk eleget - erősítette meg egy újabb kutatás a már korábban is emlegetett tézist. Arról már a legtöbben hallottunk, hogy az alvás mennyisége és minősége számos szempontból hatással lehet az életünkre.

fogyni aludni kevesebbet fogyás feloldotta véleményeket

A rossz éjszakák gyakorta okoznak olyan panaszokat, mint például alacsony energiaszint, gyenge munkateljesítmény, vagy akár ingerlékenység. Arra azonban kevesebben figyelnek, hogy az alvás a táplálkozási szokásokat is nagymértékben fogyni aludni kevesebbet.

A jó alvás segít sikerre vinni SomnoCenter — Az alvászavar központ Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni.

Érdemes néhány hétig naplót vezetni, milyen ételeket kívánunk azokon a napokon, amikor rosszul aludtunk: a legtöbb embernél az álmatlan éjszakákat gyakran követi olyan kedélyjavító ételek utáni sóvárgás, amelyek magas zsír- és szénhidráttartalmúak. Egy idén közzétett kísérletben például összehasonlították a vizsgálatban részt vevők étkezési szokásait: az általuk átlagosan megszokott órás alvás helyett legfeljebb 5 órát engedték őket aludni.

Újévi fogyókúra? A jó alvás segít sikerre vinni - Somnocenter

Az eredmény szerint a kevesebb alvás után jobban vágytak a zsírosabb és cukrosabb ételekre még késő éjjel is, ráadásul napközben is többet ettek, mint azok, akik sokat aludtak. A testsúlyt a legkönnyebb úgy megtartani, ha egyensúlyban van az étellel bevitt és a különféle tevékenységekkel 17 fogyás újszülött energia.

fogyni aludni kevesebbet hogyan lehet fogyni miközben semmit sem csinál

Ha többet eszünk, mint amennyit felhasználunk, akkor hízás lesz az eredmény, ha kevesebbet viszünk be az étellel, mint amire a napi tevékenységhez szükség van, akkor fogyunk - ezt minden súlyproblémás jól tudja. Csakhogy ha a kevés alvás miatt hiányzó energiát evéssel igyekszünk pótolni, ahelyett, hogy a felesleges kalóriákat az ébren maradásra fordítanánk, akkor a fogyókúrának kétségessé válik a sikere.

Ha végképp nem tudunk ébren maradni szénhidrát és zsír nélkül, érdemes akár napközben pár percet szundikálni, már ez is sokat javíthat a kilók ellen folytatott küzdelemben - mutat rá a Huffingtonpostban megjelent írás.

fogyni aludni kevesebbet apa calda dimineata slabeste

Fotó: freedigitalphotos. Az epidemiológiai vizsgálatok szerint a nyugtalan alvás növeli a súlygyarapodást, bár nem árt óvatosnak lenni és nem átesni a ló túlsó felére: ha rendszeresen napi 9 óránál többet alszik valaki, az ugyanúgy a hízás malmára hajtja a vizet, mint a hat óránál kevesebb alvás.

De nemcsak az alvással töltött órák számítanak, hanem az is, hogy az az alvás milyen minőségű.

Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?

Sokan ismerik az érzést, hogy felkelnek órányi alvás után, de szinte fáradtabbnak érzik magukat, mint amikor lefeküdtek. Ha ezt rendszeresen tapasztalja, érdemes kivizsgáltatni magát egy fogyni aludni kevesebbet, mert elképzelhető, hogy valamilyen alvászavara van, például apnoéval küzd.

Ez az ismétlődő légzéskimaradás megzavarja a pihentető alvást, ezáltal hatással van az anyagcserére - és akadályozza a fogyást. Az alvási apnoéban szenvedők körében a tanulmány szerint nagyobb az elhízottak aránya, ráadásul több férfit érint ez a betegség, fogyni aludni kevesebbet nőt. Korábbi statisztikák szerint ha a betegeknél eredményesen kezelik az apnoét, a testsúlyuk is normalizálódik, vagy legalábbis közelít a normálishoz.

fogyni aludni kevesebbet típusú zsírvesztés kiegészítők

Ha tehát tényleg mindent megtesz a fogyásért, de az mégsem hozza meg a kívánt eredményt, érdemes az alábbi kérdéseket sorra venni: - Az alvással és ébren töltött idő viszonylag állandó? Ha nem, van valamilyen tünete az alvászavarnak? Például az önnel együtt alvó társ tapasztal légzéskimaradásokat?

Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt sokan, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta. Kutatások igazolják, hogy azok a nők, akik 5 órát vagy annál kevesebbet alszanak éjszaka, többet nyomnak, mint azok, akik 7 órát vagy annál többet. Az egyik legátfogóbb tanulmány ebben a témában 16 éven keresztül figyelte a részt vevő nők alvási szokásait, és megdöbbentő eredményre jutott. A több mint 70 ezer középkorú nő adatait vizsgáló, 16 éves kutatás, persze, azt is hozzáteszi, hogy azok, akik keveset aludtak, általában magasabb kezdősúllyal is rendelkeztek.

Persze önmagában a megfelelő alvás sem csodaszer, szóval az alacsony kalóriatartalmú ételeket és a sok mozgást az új évben se hanyagolja!

Lásd még